Nya friska ideér ?

Jag har skrivit om det förut, vikten av att förmå att tänka smartare och tänka nytt för att kunna hävda sig i dagens superkonkurrens.

Pris och prissättning blir allt viktigare i takt med att kunderna blir allt mer illojala. Men det är också ett område där många tenderar att fastna i gamla invanda mönster. I framtiden kommer vi att få se allt fler olika lösningar avseende priset och prissättning för att öka trafiken och skapa mer lojala kunder. Det kommer att handla om Time of Day prissättning dvs priset på produkten justeras efter tid på dagen, regional prissättning dvs priset justeras efter intäktsförmåga i regionen men också en form av ”underprivilegierad-prissättning” dvs speciella kategorier av människor erbjuds att betala mindre till deras situation förbättrats (allt under det sociala ansvarets täckmantel).

Hur lång tid tar det innan ensamstående mammor erbjuds att handla till lägre pris än andra på KappAhl, Lindex och HM ?

Vem blir först ut ? Och var gränsen mellan socialt ansvar och kallsinnig beräkning.

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

    Arkiv

    Kategorier

    Meta

    Written by: